کد خبر: ۴۶۲۳۱
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۲ 10 June 2015
 مدیر کل ثبت احوال البرز از صدور بیش از 198 هزار کارت ملی هوشمند خبرداد.
محمد میرزایی درگفت و گو با ایسنا گفت: صدور کارت ملی هوشمند از نیمه دوم سال 92 آغاز شده است.
وی افزود: استان البرز بعد از استان قم، به عنوان پایلوتی برای صدور کارت ملی هوشمند وارد عمل شد و به دلیل عملکرد مناسب سال گذشته به عنوان استان شاخص در این حوزه معرفی شد.
میرزایی خاطرنشان کرد: از سال 92 تا کنون 210 هزار درخواست برای صدور کارت ملی هوشمند به دفاتر ثبت احوال استان ارسال شده است.
وی ادامه داد: تا کنون به 198 هزار مورد از این درخواست‌ها پاسخ داده شده و کارت ملی هوشمند صادرشده است.
وی در خصوص مدت زمان نوبت‌دهی برای صدور کارت ملی هوشمند گفت: بعد از ثبت اینترنتی درخواست، به مراجعه کنندگان نوبت داده می‌شود تا در زمان مشخص برای دریافت کارت خود اقدام کنند.
وی یادآورشد: مدت زمان انتظار برای دریافت کارت ملی هوشمند متغیر است و به تعداد مراجعه کنندگان دفاترثبت احوال بستگی دارد.
مدیرکل ثبت احوال استان توضیح داد: بدیهی است زمان نوبت‌دهی برای دفاتری که تعداد مراجعه کنندگان زیادی دارد بیشتر از دفاتر خلوت‌تر است.
وی افزود: کارشناسان صدور کارت ملی هوشمند بدون هیچ اغماضی تلاش می‌کنند تا در اسرع وقت کارت‌های هوشمند ملی را برای متقاضیان صادر کنند.
میرزایی گفت: ازآنجایی که امروز بسیاری از امور اداری و اقتصادی تنها با کارت ملی انجام می‌شود، ضرورت سرعت بخشی به صدور کارت ملی هوشمند برا متقاضیان بیش از پیش احساس می‌شود.
وی اظهار کرد: اولویت برای صدور کارت ملی هوشمند با کسانی است که برای اولین بار می‌خواهند کارت ملی بگیرند و یا کارت ملی قبلیشان مفقود شده و یا به علت تغییر نام و یا نام خانوادگی نیاز به تعویض دارد.
میرزایی افزود: ازآنجایی که کارت ملی‌های کاغذی که برای اولین بار صادرشده، هنوز اعتبار دارد لزومی به تعویض کارت ملی برای کسانی که کارتشان هیچ مشکلی ندارد وجود ندارد.
این مسئول اضافه کرد: کارت ملی‌های کاغذی از نظر کارکرد هیچ تفاوتی با کارت‌های هوشمند ندارند بنابراین شهروندان نباید برای تعویض کارتشان عجله داشته باشند.
وی درخصوص تعداد شناسنامه‌های مکانیزه صادر شده دراستان نیز گفت: از ابتدای طرح صدور شناسنامه‌های هوشمند تاکنون 280 هزار شناسنامه در البرز صادر شده است.
وی ادامه داد: در صدور این شناسنامه‌ها نیز اولویت با کسانی است که شناسنامه خود را گم کرده و یا به دلایلی نیاز به تعویض آن دارند.
مدیرکل ثبت احوال البرز ابراز کرد: شناسنامه‌های مکانیزه  و کارت ملی‌های هوشمند منحصر به فرد هستند و به هیچ وجه احتمال جعل آنها وجود ندارد.
میرزایی افزود: این مدارک منحصر به فرد بوده و زمانی که فرد ازآنها استفاده می‌کند اطلاعات ثبت شده درآنها مستقیما و به صورت آنلاین با اطلاعات ثبت شده در ثبت احوال مطابقت داده و راستی آزمایی می‌شود.
وی در پایان گفت: این اتصال آنلاین، امکان جعل مدارک و هویت شخصی افراد را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار