کد خبر: ۴۶۴۴
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۶ 13 February 2015
مشاور وزیر و سرپرست فدراسیون ورزش های همگانی، گفت : طرح همگانی کردن ورزش از اولویت های وزارت ورزش و جوانان در دولت تدبیر و امید است.
حجت اله دارابی روز جمعه در حاشیه همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی مردم شهرستان ساوجبلاغ که در شهر هشتگرد برگزار شد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: خوشبختانه در راستای تحقق ورزش همگانی در وزارت ورزش و جوانان برنامه ریزی و حمایت خاصی تا کنون صورت گرفته است.
وی اظهار کرد: توسعه طرح همگانی کردن ورزش کاری ارزشمند برای ارتقائ ضریب سلامتی مردم عزیز است و این مهم نیز نیاز به همکاری بیشتر مسوولان برای توجه به این ورزش در مناطق شهری و حتی روستاهای پرجمعیت دارد.
مشاور وزیر ورزش و جوانان ، افزایش امید به زندگی در آحاد جامعه را از اهداف مهم فدراسیون ورزش همگانی دانست و بیان کرد: به همین دلیل مشارکت مردم در فعالیت های ورزش همگانی در نقاط مختلف کشور در ردیف اولویت کاری این وزراتخانه قرار دارد.
دارابی تصریح کرد که برای نهادینه کردن ورزش در بین مردم به دنبال افزایش 40 درصدی ورزش همگانی در جامعه هستیم زیرا معتقدیم ، ورزش کردن باید در برنامه ریزی روزانه مردم جای بگیرد.
وی گفت : خوشبختانه در اکثر صبح های جمعه شاهد برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی در نقاط مختلف کشور هستیم و این حرکت فرهنگی نشان دهنده توجه مردم برای حفظ سلامتی و تندرستی است.
دارابی، نهادینه شدن فرهنگ ورزش همگانی در جامعه را نیازمند همکاری دستگاههای اجرایی تاثیر گذار در حوزه های آموزشی ، فرهنگی و اجتماعی برشمرد و یادآورشد: حمایت همه جانبه از این ورزش ضریب سلامتی جامعه را ارتقاء می دهد و باعث می شود تا هزینه های درمانی مردم بواسطه رعایت نکردن الگوی تغذیه سالم و سبک زندگی سالم نیز کاهش چشمگیری پیدا کند.
سرپرست فدراسیون ورزش های همگانی از دیگر مزایای اجرای همایش های پیاده روی خانوادگی را ایجاد وحدت و همدلی در بین مردم و مسوولان و تحکیم بخشی در بنیان خانواده ذکر کرد و افزود: هم قدم شدن اعضای خانواده در برنامه های ورزشی ایجاد نشاط ، تعامل و همفکری و مشارکت در کارها را در خانه در پی دارد.
وی در ادامه از پیاده روی به عنوان بهترین ، ارزانترین و آسان ترین ورزش برای سلامتی ، تقویت روحیه ، نشاط و تناسب اندام یاد کرد و گفت: پیاده روی بروز بیماری های قلبی ، عروقی و دیابتی از نوع دو را در افراد کاهش می دهد.
به گزارش ایرنا، دارابی افزود: پیاده روی بهترین روش برای رفع خستگی و بهبود حال انسان است که با انجام نیم ساعت پیاده روی می توان از ابتلاء به بسیاری از بیماریها و بی حوصلگی ها پیشگیری کرد.
وی کنترل وزن ، جلوگیری از چاقی ،کاهش فشار خون بالا ، بهتر شدن عمل گوارش در بدن ، افزایش تراکم استخوان ، کاهش استرس ، جلوگیری از بیماری خاموش پوکی استخوان ، تقویت عضلات بدن ، کاهش درد آرتروز ، فعالیت خوب مغز ، افزایش تعرق و دفع سموم بدن از فوائد دیگر پیاده روی روزانه ذکر کرد.
در این همایش پیاده روی خانوادگی بیش از 20 هزار شهروند ساوجبلاغی مسافت 5 کیلومتری از ابتدای جاده سلامتی واقع در ضلع شمالی ورودی شهر هشتگرد تا میدان شهرک بعثت را پیمودند. 
در این همایش که به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی و با شعار 'انقلاب و ولایت' و با حضور اقشار مختلف مردم شهرها و روستاهای شهرستان ساوجبلاغ برگزارشد، ورزشکارن باستانی ، رزمی ، بازیهای بومی و محله ای رکورددار برخی از رشته های ورزشی در سطح کشوری و بین المللی توانمندی و مهارت خود را برای شهروندان به نمایش گذاشتند. 
در این همایش به قید قرعه به شرکت کنندگان یک دستگاه خودرو پراید ، 50 دست لباس گرمکن ورزشی ، 12 دوچرخه ورزشی ، یک کمک هزینه سفر به خانه خدا ، عتبات عالیات و مشهد مقدس اهدا شد.
شهرستان ساوجبلاغ با 250 هزارنفر جمعیت در 35 کیلومتری غرب کرج مرکز استان البرز قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار