معاون اول رئیس جمهور کشورمان عنوان کرد که قدرت و استقلال دانشگاه ها باید باقی باشد و شان و منزلت هیات علمی و دانشجویان هم باید از آسیب دور باشد.
کد خبر: ۵۱۷۵۱۴
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۹ 31 October 2017
به گزارش تابناک : اسحاق جهانگیری صبح امروز سه شنبه در آئین تکریم و معارفه وزرای علوم اظهار کرد: وزارت علوم جای مهمی است و آقای رئیس جمهور زیر نامه مدیران متعددی را برای این سمت امضا کردند که در دوره ما نسبت به سایر وزارتخانه‌ها بی‌سابقه است.

بر اساس این خبر، معاون اول رئیس جمهور گفت: آقای هاشمی در مقطع حساسی مسئولیت را قبول کردند چون آغاز سال تحصیلی بود و در همین دوره دشوار هم خوب عمل کرده و کار ماندگاری انجام دادند.  ‌آقای غلامی هم چهره بی ادعا متواضع و مثال زدنی است. شخصیت علمی و اجرایی که از یکی از دانشگاه‌های خوب کشور آغاز کرده و امروز هم در راس وزارت علوم قرار دارد.

جهانگیری تاکید کرد: من از گذشته و در دولت یازدهم ارتباطم با دانشگاه‌ها خوب بوده و در جریان کم و کیف آن هستم و باید بگویم که توسعه کشور جز از طریق توسعه علمی امکان ندارد و همه حرف‌هایی که درباره توسعه در حوزه‌های مختلف و در سند چشم انداز می‌زنیم باید از مسیر علمی طی شود.  مقام معظم رهبری هم انصافا روی موضوع علم و فناوری مایه گذاشتند و مسئولان رده اول کشور از ابتدا تاکید کردند که دانشگاه باید مبدا تغییرات و تحولات کشور باشد و مدیریت آنها نباید چند پاره شود و در همه مسائل دانشگاه باید قدرت داشته باشد. قدرت و استقلال دانشگاه نباید از آن گرفته شود.

معاون اول رئیس جمهور گفت: در دولت یازدهم تلاش خوبی شد که بخشی از این نواقص برطرف شود و این راه باید ادامه یابد و آقای دکتر غلامی فردی است که از ظرفیت اخلاقی علمی و اجرایی خوبی برخوردار هستند.  تنها چیزی که ایران ما می‌تواند به آن متکی باشد فکر جوانان است که رهبری از آن به عنوان اقتصاد دانش بنیان تعبیر کردند و برای اینکه اقتصاد دانش بنیان شود دانشگاه‌ها باید ورود کنند.

این مقام مسئول گفت: در زمینه اقتصاد مقاومتی هم انتظار داریم که دانشگاه‌ها بیشتر کمک کنند چون اقتصاد مقاومتی فقط برای تحریم نیست و بنیان‌های اقتصاد باید در مجموع درست بنا شوند.  همانطور که در جریان سخنرانی ترامپ دیدیم که مردم به این صحبت‌ها اعتماد نکردند و کسی نرفت سکه و دلار و زمین بخرد. بنابراین اگر سیاست‌ها خوب باشد، شوک سیاسی و اقتصادی تاثیری ندارد.  سیاست دولت و وزارت علوم اینست که هیئت علمی و دانشجویان در فضای امن و بازی داشته باشند و کرسی‌های آزاد اندیشی طبق فرموده رهبری به معنای واقعی راه بیفتد.






منبع : ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار