کد خبر: ۸۸۰۱۷
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۳:۴۹ 03 September 2015

مدیرکل محیط‌ زیست استان البرز با بیان اینکه نیمی از واحدهای تولیدی البرز خارج از محدوده شهرک‌های صنعتی است، گفت: سازمان‌های مربوطه در بخش ساماندهی و نظارت بر فعالیت واحدهای صنعتی به وظایف خود به خوبی عمل نکرده‌اند.

حسین محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرج، اظهار داشت: بحث تدوین برنامه و مدیریت اصولی زباله در محور جاده چالوس و حوزه رودخانه کرج جزء مصوبات شورای امنیت ملی است که اخیرا تصویب و به استان‌های تهران و البرز ابلاغ شده است.

وی با تاکید بر اینکه اداره‌کل محیط‌ زیست البرز مخالف توسعه شهرک‌های صنعتی در استان نیست، افزود: عملکرد توسعه شهرک‌های صنعتی باید همگام با حفظ محیط زیست باشد و همچنین به نیازهای اقتصادی منطقه جواب دهد.

مدیرکل محیط‌ زیست البرز با اشاره به اینکه استان البرز سال‌ها مورد کم لطفی تهران قرار داشت و این امر سبب شده هر واحد صنعتی آلاینده‌ای در این منطقه مستقر شود، خاطرنشان کرد: متاسفانه بیش از نیمی از واحدهای تولیدی استان البرز خارج از محدوده شهرک‌های صنعتی است و بخش عمده واحدهای فعال داخل شهرک‌های صنعتی نیز ساماندهی نشده است.

وی با بیان اینکه از طرفی در بخش ساماندهی و نظارت بر فعالیت واحدهای صنعتی به وظایف مربوطه به خوبی عمل نشده است، یادآور شد: شهرک‌های صنعتی باید دارای فضای سبز، سیستم جمع‌آوری فاضلاب مناسب و تصفیه‌خانه باشد اما شهرک‌های صنعتی البرز از این جهت کارنامه خوبی ندارند.

محمدی با اشاره به اینکه به سازمان‌های مربوطه در بخش صنعت بارها این امر اعلام شده که باید با مطالعات دقیق و بر اساس راهبردهایی که تدوین می‌شود برنامه‌ها را مشخص کنند، عنوان کرد: واحدهای تولیدی و صنعتی باید در قالب لکه‌ها و شهرک‌های صنعتی ساماندهی شوند.

مدیرکل محیط زیست البرز با تاکید بر اینکه نواحی و لکه صنعتی با هدف انتقال واحدهای مزاحم داخل مناطق شهری باید در استان ایجاد شود، اظهار داشت: با انتقال واحدهای تولیدی به شهرک‌های صنعتی توسعه این واحدها بیش از پیش امکان‌پذیر می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار