کد خبر: ۴۲۳۷۷
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۸ 01 June 2015
دادستان کرج خواستار تشکیل و فعالیت بیشتر مرکز داوری اتاق بازرگانی استان البرز شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، بیست و سومین نشست شورای گفت‌وگوی دولت با بخش خصوصی عصر امروز در استان البرز به ریاست سید حمید طهایی استاندار البرز برگزار شد.

در این نشست تخصصی که به موضوعات اقتصادی اختصاص داشت، محمد جواد کولویند فرماندار کرج، رضا شاکرمی دادستان کرج و اعضای اتاق اتاق بازرگانی استان البرز نیز حضور داشتند.

رضا شاکرمی دادستان کرج نیز در این نشست طی سخنانی اظهار داشت: بررسی پرونده‌ها در محاکم قضایی تخصصی شده و همین امر ضمن افزایش دقت در بررسی اختلاف طرفین، زمان بررسی پرونده‌ها را نیز افزایش داده است.

وی با اشاره به وظایف اتاق بازرگانی گفت: اتاق‌های بازرگانی وظایف مهمی بر عهده دارند که یکی از این وظائف رسیدگی به اختلاف نظرهای اعضای اتاق بازرگانی است.

دادستان کرج در ادامه خواستار تشکیل مرکز داوری اتاق بازرگانی استان البرز و فعالیت بیشتر این مرکز شد و گفت: در صورت وقوع اختلاف نظر در قراردادهای اقتصادی، طرفین به جای مراجعه به محاکم قضایی می‌توانند، به مرکز داوری اتاق بازرگانی مراجعه کنند.

وی افزود: این امر ضمن اینکه تحمیل هزینه به فعالان اقتصادی را کاهش می‌دهد، زمان بررسی اختلافات پیش آمده را نیز کاهش داده و موجب می‌شود که اختلافات به صورت تخصصی بررسی شود.

این مقام ارشد قضایی تاکید کرد: البته محاکم قضایی نیز با جدیت فعالیت و وظائف خود را پیگری کرده و در موارد مورد نیاز می‌توانند به صورت تخصصی به مسائل مربوط به حوزه اقتصادی رسیدگی کنند.

بر اساس این گزارش، در ادامه جلسه فوق محمد‌جواد کولیوند نماینده کرج در مجلس شورای اسلامی نیز طی سخنانی اظهار داشت: همانگونه که مقام عظمای ولایت تاکید فرمودند، در شرایط فعلی اولویت اصلی برنامه‌ریزی اقتصادی باید حمایت از تولید داخلی و صنایع بومی باشد.

وی تصریح کرد: دشمنان تلاش بسیاری دارند تا با افزایش مشکلات اقتصادی، ما را از پیگیری حقوق خود محروم سازند، در چنین شرایطی تولید کنندگان و فعالان بخش خصوصی می‌توانند با تلاش بیشتر، نقشه‌های شوم دشمنان را خنثی کنند.

این مسئول افزود: از سوی دیگر مسئولان نیز باید از تولید داخلی و فعالان اقتصادی و صنعتی حمایت لازم را داشته باشند و با رفع مشکلات آنها، شرایط توسعه اقتصادی را فراهم کنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار