کد خبر: ۵۵۵۶۰
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۰۰:۵۴ 01 July 2015
در جلسه علنی شورای شهر کرج لایحه احداث اردوگاه شهید باکری خرمشهر و اسکان کاروان راهیان نور اعزامی از استان البرز در این اردوگاه مطرح و تصویب شد.

به گزارش خبرنگار مهر، جلسه علنی شورای شهر کرج ظهر امروز با حضور نمایندگان مردم کرج در مجلس شورای اسلامی، فرمانده سپاه پاسداران، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز و اصحاب رسانه برگزار شد.

سردار علی استاد حسینی فرمانده سپاه امام حسن مجتبی رسیدگی به وضعیت کاروان راهیان نور استان را مهم ارزیابی کرد و اظهار کرد: راهیان نور یکی از معجزه های انقلاب است با توجه به بیانات مقام معظم رهبری اگر بخواهیم ارزش شهدا باقی بماند باید راه آنها را ادامه داد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه مردم برای حضور در مناطق جنگی علاقه نشان می دهند، افزود: رسانه های غربی پس از چندین تصادف که برای کاروان های اعزامی راهیان نور در محور جنوب رخ داد سعی کردند چهره نظام را تخریب کنند ولی اقداماتشان بی نتیجه ماند.

وی با اشاره به اینکه شهرداری در زمینه تامین منابع مالی و بودجه پروژه ها همیشه حامی بسیج و سپاه بوده است، گفت: امیدواریم برای احداث اردوگاه شهید باکری خرمشهر برای اسکان کاروانهای راهیان نور البرزی ما را یاری کند.

در ادامه عزیز اکبریان نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه پرداختن به وضعیت اسکان راهیان نور یک وظیفه اعتقادی و تشکیلاتی است، گفت: دلیل تاکید بر احداث اردوگاه شهید باکری این است که استان های کوچک نیز در خرمشهر برای تداوم راه شهدا کارهای بزرگی انجام داده اند، به همین منظور البرز باید در این مسیر گام های بلند و استواری بردارد.

عملیات اجرایی اردگاه شهید باکری در خرمشهر آغاز شود

در ادامه این جلسه محمد جواد کولیوند نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: این اقدام برای انتقال اتفاقات، مفاهیم و ارزش های دفاع مقدس به نسل های بعدی بسیار مهم است به همین منظور احداث اردوگاه شهید باکری یک کار ماندگار برای آینده البرز است که می توان سالیان سال در اختیار کاروان راهیان نور استان قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه زمین پروژه اردوگاه شهید باکری در خرمشهر حدود ۲ هکتار است، گفت: عملیات اجرایی اردوگاه شهید باکری باید سریعتر آغاز شود. زیرا نزدیک به ۲ سال است که بدون استفاده مانده و نیاز است لایحه شهرداری در خصوص احداث اردوگاه در این زمین تصویب شود.

وی به اجرای سازه های سنگین در بنای این اردوگاه اشاره کرد و گفت: ساخت سوله ها در دو طبقه و احداث فضاهای اقامتی بانوان و آقایان در دستور کار قرار گیرد نقشه های کار توسط گروه مهندسی سپاه تهیه شده و برآورد هزینه ها را نیز شهرداری کرج انجام داده است.

کولیوند با اشاره به اینکه نیاز است بودجه مستقل برای این طرح تعریف شود، گفت: می توان از محل بودجه ای که برای بازسازی منطق آسیب دیده خرمشهر به شهرداری ها ابلاغ شده است، هزینه احداث اردوگاه تامین شود.

در ادامه این جلسه رضا رضاپور قائم مقام شهردار کرج گفت: قرار است در این مجموعه سه سوله با دهانه ۲۱ متر و ارتفاع ۱۲ متر احداث شود همچنین یک مسجد، آشپزخانه صنعتی وسرویس های بهداشتی متعدد باید ایجاد شود.

شهرداری کرج با اعتبار ۷۵ میلیارد ریالی اردوگاه شهید باکری در خرمشهر را احداث می کند

وی با اشاره به اینکه اقدامات اجرایی در خرمشهر هزینه بیشتری نسبت به اقدامات اجرایی در کرج دارد، افزود: در خرمشهر وقتی زمین را حفر می کنند پس از یک متر به آب می رسند به همین منظور  نیاز است که بلوکاژ و کارهای پی سازی مانند شمع کوبی انجام شود که هزینه  بالایی خواهد داشت.

در ادامه رضا شریفی رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر کرج با اشاره به اینکه مدیریت شهری مجری کار و برآورد کننده هزینه ها است ادامه داد: کارهای نظارتی بر پروژه احداث اردوگاه شهید باکری خرمشهر توسط  سپاه استان البرز انجام می شود.

وی از دو مصوبه شورا برای ساماندهی خیابان های خرمشهر در سال گذشته خبر داد و گفت: شورای شهر کرج برای ساماندهی خیابان مطهری خرمشهر ۷۹۲ میلیون تومان و همچنین ۲ میلیارد و ۵۷۸ میلون تومان نیز برای ساماندهی بلوار رسول اکرم، هزینه کرده است.

حمید رضا ابوالحسنی یکی دیگر از اعضای شورای شهر با اشاره به اینکه احداث چنین اردوگاه هایی برای امنیت کشور لازم است و ارزش ملی دارد گفت: در شورای سوم نیز ۵۰۰ میلیون تومان برای به پایان رساندن پروژه پادگان شهید کلهر کمک کرده شد.

در ادامه جلسه و به دنبال اظهارات فرمانده سپاه امام حسن مجتبی البرز، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و همچنین اعضای شورای شهر، متن لایحه امروز شهرداری ارائه و تصیب شد بر اساس این  لایحه به شهرداری کرج اجازه داده شد که ۷۵ میلیارد ریال تخصیص اعتبار برای احداث اردوگاه شهید باکری خرمشهر منظور کند.

روحانیون برای جذب جوانان در مسجد برنامه ریزی کنند

در بند این لایحه ذکر شده است که ۷۰ درصد از این بودجه به صورت تهاتری و ۳۰ درصد نیز به صورت نقدی و از محل پروژه های غیرقابل پیش بینی پرداخت می شود. همچنین فراخوان اجرای پروژه باید از طریق برگزاری مناقصه عمومی باشد.

به دنبال تعیین تکلیف لایحه شهرداری برای احداث اردوگاه شهید باکری خرمشهر، مباحث دیگری مطرح شد و درخواست های اعضای شورای شهر از فرمانده سپاه امام حسن مجتبی البرز و همچنین نمایندگان البرز در مجلس  شورای اسلامی بیان شد.

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی البرز با اعلام این خبر که برنامه های فرهنگی هر شب در پارک های کرج برگزار می شود، گفت: با همکاری نیروی انتظامی در ۱۸ پارک از شهر، برنامه های آموزشی و فرهنگی اجرا می شود.

استاد حسینی افزود: یک هزار و ۵۰۰ نفر هر شب از برنامه های فرهنگی و آموزشی استفاده می کنند این در حالی است که باید در مساجد که محل آموزه های دینی است اقدامات فرهنگی بیشتری اجرا شود.

وی در ادامه با اشاره به برخی برخوردها که جوانان را از مساجد فراری داده است، گفت: روحانیون برای جذب جوانان در مسجد برنامه ریزی کنند.

درختان باغ سیب مهرشهر نیازمند آبرسانی هستند

این مسئول در پایان حضور ۱۷ هزار دانش آموز البرزی در قالب کاروان های راهیان نور در سال گذشته را نویدبخش توصیف کرد.

در ادامه حمیدرضا ابوالحسنی خطاب به نمایندگان مجلس، گفت: تا کی کرج باید زیر سایه تهران باشد. البرز نیازمند که مانند استان های دیگر سیستم درآمد و هزینه ای خاص خود را داشته باشد. گره های زیادی از سوی تهران برای البرز ایجاد می شود به عنوان نمونه حدود یک هفته است که از سوی تهران آبرسانی به باغات کرج قطع شده است و اگر درختان این باغات خشک شود، چه کسی می خواهد جوابگو باشد؟

در پایان؛ بهنام محمودی در واکنش به سخنان همتای خود در شورای شهر بیان کرد: بسیاری از درختان باغ سیب از جمله درختان کهنسال باغ با مشکل کم آبی مواجه هستند به همین منظور نیاز است آبرسانی به درختان باغ سیب با جدیت پیگیری شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار