سفیر ایران در پکن اظهار کرد: رییس جمهوری ایران با هدف شرکت در نشست سازمان همکاری های شانگهای، جلب حمایت اعضای این سازمان در حمایت از برجام و تعمیق روابط دو کشور فردا جمعه به چین سفر می کند.
کد خبر: ۶۱۶۱۲۵
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۱ 07 June 2018

به گزارش تابناک : 'علی اصغر خاجی' افزود: سفر رییس جمهوری در سه بخش شامل شرکت در اجلاس سران سازمان شانگهای، دیدار با رییس جمهوری چین در قالب دیدار دوجانبه ایران و چین و دیدار با برخی از سران کشورهای عضو سازمان شانگهای صورت می گیرد.

سفیر ایران در چین افزود: رئیس جمهوری ایران همزمان با مشارکت در اجلاس سران سازمان شانگهای علاوه بر دیدار با 'شی جین پینگ' رییس جمهوری چین، در ضیافت شام رییس جمهوری چین به افتخار هیات ایرانی و مراسم امضای اسناد روابط دو جانبه شامل چند سند همکاری بین ایران و چین نیز شرکت خواهد کرد.

وی اضافه کرد: در این سفر 4 سند پایه ای شامل سند مقابله با مواد مخدر و جرایم سازمان یافته، سند افزایش نقش ایران در همکاری های دو کشور در چارچوب 'یک جاده - یک کمربند'، اسناد همکاری های بورس و اوراق بهادار و همکاری در حوزه دانشگاهی امضا خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه سفر سه روزه روحانی تا روز یکشنبه 20 خرداد ادامه دارد گفت: دیدارهای مختلفی نیز در میان برنامه های رسمی رییس جمهوری برنامه ریزی شده است که دیدار با پوتین رئیس جمهوری روسیه یکی از این دیدارها است.

 

 

منبع : ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار