وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی با اشاره به ایجاد بازار کار برای مهارت‌های فنی و حرفه‌ای گفت: پایه‌های کار برای یک اقدام طوفانی و تأثیرگذار در حوزه فنی و حرفه‌ای آماده شده است.
کد خبر: ۶۹۳۱۳۵
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۱ 20 December 2018

به گزارش «تابناک البرز»؛ محمد شریعتمداری در سمینار برنامه‌ریزی تعاملی و حکمرانی و مدیریت محلی آموزش‌های مهارتی که به میزبانی استان البرز در سالن اجتماعات مرکز تربیت‌بدنی و پژوهش‌های فنی‌ و حرفه‌ای در حال برگزاری است، اظهار داشت: استان البرز یکی از برترین استان‌ها در حوزه صنعت و اشتغال است.

وی با بیان اینکه حضور نمایندگان مجلس در این آیین بیان‌گر اهمیت مهارت‌آموزی و ارتقاء فضای اقتصادی کشور است، افزود: درست نیست که تصور کنیم بار سنگین فنی و حرفه‌ای تنها روی دوش دولت است.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی با اشاره به وجود 240 انجمن و 32 کانون در مجموعه مرکز فنی و حرفه‌ای استان گفت: باید شرایطی رل فراهم سازیم تا مسیر اقتصادی را با سرعت بیشتری به سمت اشتغال و بهبود شرایط سوق دهیم.

شریعتمداری با بیان اینکه وجود علمایی در طول تاریخ بیانگر اهمیت علم و اندیشه در حوزه صنعت است و نباید علم و آموزش را کوچک بشماریم، اضافه کرد: بار سنگین اداره مجموعه فنی و حرفه‌ای نیازمند دلگرمی و نشاط ویژه‌ای است و نتیجه آنچه امروز در کشور داریم اقدامات همه‌جانبه جامعه است.

وی با بیان اینکه برای اصلاح برخی امورات باید از ریشه و ابتدایی‌ترین سطوح اقدام شود، تصریح کرد: باید روحیه تقویت فعالیت‌های مهارت‌آموزی از دوران ابتدایی در روح کودکان و فرزندانمان دمیده شود.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی با بیان اینکه 70 درصد از دانشجویان علم و صنعت در مقاطع ارشد و دکتری هستند، بیان کرد: اگر بخواهیم کشور را بسازیم و مشکلات را مرتفع سازیم باید از دوران ابتدایی اصلاحات انجام دهیم.

شریعتمداری با اشاره به اینکه رشد اقتصادی به رشد تولیدات منجر خواهد شد، گفت: اقدامات اثربخش به کارایی خواهد رسید و برای رسیدن به اثربخشی در جامعه باید مهارت‌آموزی تقویت شود.

وی با اشاره به معضلات موجود در حوزه‌های ساختمانی، خودرو و سایر صنایع تأکید کرد: در حوزه مهارت‌های آموزشی و اخلاقی عقب هستیم و نیازمند آموزش و توسعه در این مجموعه هستیم.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی با بیان اینکه رشد 8 درصد مصوب در مجلس و کاهش نرخ بیکاری با وجود بی‌توجهی به مهارت محقق نمی‌شود، گفت: اگر رشد غیر متکی به منابع طبیعی داشته باشیم قطعاً به هدف دست پیدا نمی‌کنیم.

شریعتمداری ادامه داد: بخش خصوصی باید پای کار آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بیایند و اقدامات ارزشمند خود را در این حوزه نیز داشته باشند.

وی به وجود و مصوب قانون مادر در امر فنی و حرفه‌ای توسط نمایندگان مجلس، یادآور شد: یکی از مهم‌ترین اقداماتی که باید صورت بگیرد وجود قانون پایه در حوزه فنی و حرفه‌ای داشته باشیم؛ قانون یاد شده طی دو ماه گذشته در حال تکمیل است.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی با اشاره به ایجاد بازار کار برای مهارت‌های فنی و حرفه‌ای بیان کرد: پایه‌های کار برای یک اقدام طوفانی و تأثیرگذار در حوزه فنی و حرفه‌ای آماده شده است.

شریعتمداری با بیان اینکه مهارت افزایی یک مولد پایدار در کشور است، تصریح کرد: بدون شک با تحقق این امر می‌توانیم به بهبود فضای کسب‌وکار و اشتغال‌زایی دست پیدا کنیم.

وی با بیان اینکه شفافیت باید وجود داشته باشد و ریز دخل‌وخرج ادارات باید در سایت‌ها قابل مشاهده باشد، تأکید کرد: این امر در کل نهادهای وزارتخانه لازم اجرا است و پیگیری روزانه خواهیم داشت تا بتوانیم با فساد مقابله کنیم.

برچسب ها: وزارت کار ، اشتغال
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار